Постинг
15.07.2007 12:45 -
Найджъл Степни: Да си срещу Фрерари, е все едно да си срещу Ватикана
Не съм предавал нищо на Майк Кафлън, твърди бившият сътрудник на "скудерията"
Шпионският скандал около Найджъл Степни и Майк Кафлън се развива по абсолютно детективски сценарий. В средата на седмицата Найджъл Степни се прибра в Италия от отпуската си и веднага бе привикан от италианската полиция. В момента неговото местоположение не е известно на официалните власти, защото инженерът отново е напуснал Италия. Степни е обявил, че той и семейството му не се чувстват сигурни, когато са в Италия. В същото време в британските издания се появи хронология на скандала, в която случката се коментира от самия Степни.
Началото
Първите признаци за възможен проблем се появиха през октомври миналата година, когато Рос Браун обяви желанието си да излезе в отпуск, а това означаваше, че в структурите на Ферари ще има промени. Аз исках да бъда на подчинение на Алдо Коста, защото той си тежи на мястото. Не исках да работя с новия технически директор Марио Алмондо. В средата на февруари отношенията се изостриха - вече колегите нямаха доверие в мен, каквото имаше Рос Браун. Той знаеш какво мога и ми се доверяваше на 100%, а в следващия момент аз вече имах петима началници. В този момент казах на Жан Тод, че не съм готов да вървя напред заедно с тима и искам да помисля за бъдещето си. От Ферари ме дистанцираха - пратиха ме в базата и ме вкараха в отдела за перспективни проекти. В този момент се почувствах все едно бях предател, защото не исках да продължа да работя за тима. Към този момент не бях водил преговори с никакви хора, но всеки път, когато обсъждах нещо с някого от персонала в базата, то веднага ставаше достояние на ръководството. Много колеги даже ги беше страх да разговарят с мен.
Март 2007
В края на март ситуацията стана непоносима. Тогава се свързах с други отбори. Става въпрос за шефа на Хонда Ник Фрай. В края на април се видях с Майк Кафлън (б.а. работи в Макларън), а преди това се чухме и не исках след срещате ни да се виждаме пак. В началото Майк, който също не се чувстваше комфортно в тима на Макларън, не мислеше да преминава в друг тим. Междувременно в екипа на Ферари се разбра, че смятам да напускам, и още 3-4 колеги проявиха интерес да преминат на работа в друг тим, който е готов да им предложи по-добри условия.
Документите
Категорично отхвърлям твърдението, че съм обменял каквато и да е техническа информация с Майк по време на срещата ни или в друго време. Говорихме си за инфраструктура и оборудване, което може да ни помогне да подобрим резултатите си. Аз свързвах своето бъдеще с Хонда и бях готов да създам такава инфраструктура. Не можеш просто да копираш структурата на един тим в друг и да очакваш, че тя ще е толкова ефективна. Процесът трябва да се развива, структурата също трябва да се развива в естествения си образ. Просто с Майк решихме да обединим усилията си. На 1 юни се срещнахме с Ник Фрай в Хитроу.
17 май 2007
Още на 17 май във Ферари взеха нужните мерки срещу мен. Привикаха ме в полицията, за да давам обяснения. Тогава срещу мен все още не бе повдигнато обвинение. Казах на Жан Тод, че излизам в отпуск. Сигурно това е прозвучало странно, но цялата тази история с документацията идва от човек в екипа на Ферари, но не от мен.
Марио Алмондо ме обвинява, че съм присвоил чертежи. Да, аз имах на разположение чертежи, но ги имах съвсем легално - това бяха работни чертежи, които използвахме в работата ни в симулатора. Той знаеше всичко това. Знаеше, че имам документи, но на следващия ден го оставих на бюрото му. Ден по-късно те се върнаха при мен, за да работим. Това е!
Във Ферари ме следяха
Категорично заявявам, че не съм копирал или предавал на Майк Кафлън никакви документи. Много добре знаех, че всяка моя стъпка в базата се следи, както и че всяка моя дума, действие или разглеждане на файл, се съобщават на високопоставени служители. Понятие си нямам как документите са се оказали в дома на Майк. Може би и той самият няма обяснение за това. Той може да каже как е получил нещата, но те със сигурност не са от мен.
Би било много глупаво от моя страна да ходя където и да било с подобни документи. Аз съм внедрил много системи и методи във Ферари, които касаят действията на тима в тестовете и състезанията, подготовката на болидите. Цялата тази информация е в главата ми и не виждам защо ще ми е нужно да нося документи, след като знам нещата? Искрено се съмнявам, че в дома на Майк са намерени тези документи.
Във Ферари се страхуват, че прекалено много знам. Но смятате ли, че Николас Томбасис, който дойде в "скудерията" от Макларън, е забравил това, с което се е занимавал на предишното си работно място. Не, новото предно антикрило на Ферари дойде от Макларън, защото неговата конструкция беше в главата на конструктора.
Ферари е нещо уникално, а в Италия е религия. Ако тръгнете срещу системата, срещу Ферари, това е равносилно да се обявите срещу Ватикана. Аз се вълнувам, но знам, че не съм направил нищо противозаконно и вярвам в справедливостта на италианските юристи.
ВАТИКАНА ПРИЗНА ИЗВЪНЗЕМНИТЕ
Средиземноморски круиз - от Барселона д...
Издигането на Новия Рай - Част 3 - Тайни...
Средиземноморски круиз - от Барселона д...
Издигането на Новия Рай - Част 3 - Тайни...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Архив
Блогрол
1. Любим линк
2. vsi4ko za sporta v realno vreme
3. nai-dobriq sporten vsekidnevnik
4. gledaite filmite predi te da sa izlezli
5. nai-novoto ot sveta na muzikata
6. vsi4ko za basketbola v realno vreme
7. nai-dobriq portal za basketbol
8. sportni stoki za maniqci
9. mai-qkoto sportno radio 6ou s oficialen sait
10. online izdanie
11. sait za prognozi i statistika
12. sait za prognozi i statistika
2. vsi4ko za sporta v realno vreme
3. nai-dobriq sporten vsekidnevnik
4. gledaite filmite predi te da sa izlezli
5. nai-novoto ot sveta na muzikata
6. vsi4ko za basketbola v realno vreme
7. nai-dobriq portal za basketbol
8. sportni stoki za maniqci
9. mai-qkoto sportno radio 6ou s oficialen sait
10. online izdanie
11. sait za prognozi i statistika
12. sait za prognozi i statistika